Extince commercieel

U kent ze wel, die Interpolis-reclames met de toch vrij indringende stem van Martin Ros. Hij is nu ook voor de verzekeraar te oud: tijd voor een nieuw stemgeluid.

Ik zat van de week doodgemoedereerd (gaaf woord) naar de radio te luisteren, zoals gebruikelijk met een half oor. Ineens was daar mijn aandacht. Een reclamespotje. Met, wacht, dat lijkt wel, is het nou, ja dat moet de Exter zijn, Extince dus. De man die al jaren succes heeft zonder website (probeer maar: extince.com, extince.nl.)

Vraag je het mij, een objectieve Extince-fan, dan zeg ik: ook in die reclame flowt de Ex er behoorlijk op los. Ingetogener dan normaal, maar net zo strak. Oordeel zelf.

Ik moet nog wel de volgende rijm van Extince in herinnering brengen, afkomstig van het nummer Vitamine E uit 2001:

“Realiseer dat ik de bijna opgegegeven scene reanimeer
Door m’n werk uit te voeren
Niet door het uit te hoeren
Niet op die toer
Niet die mediahoer”